Els olors són tan o més forts que la memòria. Quan traspasso la porta on es guarda la Col·lecció, al respirar, sé que estic a casa. Salvador Claret i Sargatal

A finals dels anys 50, Salvador Claret, va adquirir un automòbil Ford model T de 1923, en un estat d´ús molt acceptable, no obstant , va desmuntar-lo totalment, el va ajustar de mecànica i el va pintar de color negre. El Ford tenia una altra vegada el seu millor aspecte i l´utilitzava per a circular-hi quasi a diari.
A principis de l´any 1959, un grup d´aficionats als automòbils d´època , van tenir l´encert de reunir-se per tal d´organitzar el que seria el I Ral.li Barcelona - Sitges, en el qual, el Ford T hi va participar.
L´èxit d´aquesta prova l´animà a adquirir altres automòbils, per la qual cosa va posar en venda el seu Ford T i va anar adquirint en poc temps un Hispano Suiza T16, un Rolls Royce Silver Ghost, un Salmson i un Fiat.
El 1961, va tenir lloc la primera exposició dedicada als automòbils i motocicletes antigues al Palau de la Virreina, a Barcelona. En aquesta mostra hi va participar ja, amb varis dels seus vehicles.
Aquestes bones expectatives el van animar a participar en diferents proves fora de les nostres fronteres, com el Ral.li Brussel·les - Paris - Madrid, on va poder comprovar el respecte i apreci que donaven a l´automòbil d´època els diferents col·leccionistes europeus. Aquesta nova visió, va corroborar encara més, el fet que tenia que continuar adquirint més automòbils .
Durant els anys 70, no va parar de comprar automòbils: Packard, Bugatti, Alfa Romeo, Minerva, Voisin etc. arribaven a Sils per engrossir el fons de la seva col·lecció.
El seu fundador , Salvador Claret i Naspleda ( 1.909-1.984), es pot considerar com un dels primers protectors que ha tingut Espanya per a la conservació del seu Patrimoni Tècnic.
La quantitat de material d´automoció recuperat o bé en el que ha col·laborat per a la seva recerca i recuperació, ha estat el treball més important sobre aquest tema dut a terme en el nostre País.
No sols el seu treball va ésser de recerca, sinó que també col·laborà amb l´historiador Joaquim Ciuró i Gabarró, per tal de publicar i difondre la seva obra" Historia del Automóvil en España", el primer llibre que es va publicar sobre l´història de l´automobilisme espanyol i on el seu autor defineix a Salvador Claret com " liberador del desguace de innumerables vehículos antiguos, infatigable coleccionista y promotor en España de esta especie de culto reverente al coche de época".
Avui dia, la Col·lecció forma part com a Museu col.laborador dins del sistema de Museus Tècnics del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) .

Print

foto

Un garatge o un Museu

Fotografia © Marco Danzi

foto

Un garatge o un Museu

Fotografia © Familia Claret

foto

Un garatge o un Museu

Fotografia © S. Claret

foto

Un garatge o un Museu

Fotografia © Familia Claret

foto

Un garatge o un Museu

Fotografia © S. Claret

foto

Un garatge o un Museu

Fotografia © Familia Claret

foto

Un garatge o un Museu

Fotografia © S. Claret

 
 

Partners

XXXIX LLotja de Sils
Petroselva
Moto Clásica
2016, Any del Patrimoni Mundial de l'Automóbil
Edicions Benzina
Motor Club Girona
A.E.C.D.
HS

Xarxes socials

La nostra presencia a FacebookTwitterEls nostres videos a YoutubeLinkedin